Etykiety

poniedziałek, 21 listopada 2011

Bóg jest niczym

"Bóg sam w sobie jest niczym. Jest bez woli, sprawstwa, bez czasu, miejsca, osoby i imion. Staje się on czymś w stworzeniach, tak że tylko poprzez nie dostępuje istnienia". Sebastian Franck
__________________


"Ludzkość nie przedstawia, jak się dzisiaj uważa, rozwoju ku czemuś lepszemu, czy
potężniejszemu, czy wyższemu. „Postęp" jest niczym więcej jak nowoczesną ideą, to znaczy fałszywą ideą. Dzisiejszy Europejczyk stoi pod względem wartości niżej od Europejczyka czasów renesansu; rozwój absolutnie nie jest, mocą jakiejś konieczności, podwyższaniem, podnoszeniem, potęgowaniem.
Stale natomiast, w najróżniejszych miejscach na Ziemi i z najrozmaitszych kultur, wyrastają
pojedyncze egzemplarze, które rzeczywiście Reprezentują typ wyższy: coś, co w porównaniu z ogółem
ludzkości jest swego rodzaju nadczłowiekiem."

"Zwierzę, gatunek, indywiduum nazywam zepsutym, jeśli traci ono swe instynkty, jeśli wybiera,
jeśli preferuje to, co dlań szkodliwe."

F. Nietzsche "Antychryst"
pojęcie edukacji nie nazywajmy irracjonalnej nauki schematów. nie mylmy pojęć.
porządnie napisana notka kiedy indziej. :)

13 komentarzy:

  1. Idea tytułu... jest trochę bezsensu. Chodzi o to, że czytający, komentujący i piszący to i tak plebs, który na krótko zapada w pamięci, płci też się nie pamięta. Bardziej pamięta się ogólnie tematy postów niż autorów.

    OdpowiedzUsuń
  2. A może ty zadziałasz? Szukamy większej ilości autorów, dziewczyny szczególnie wolałyby jakieś jednostki męskie. Ewentualnie hermafrodytyczne.

    I przyszło mi na myśl lepsze wytłumaczenie tytułu: dla państwa polskiego każdy obywatel jest hermafrodytą. W "kupie" jesteśmy hermafrodytycznym plebsem, każdy bezimienny, ewentualnie interpretowany jako Jan Kowalski. Inteligentniej. ;3

    OdpowiedzUsuń
  3. Czemu nie na temat? Właśnie taki temat ja poruszyłam. Hm, bardzo ciekawa książka, polecam, wydaje mi się, że powinna się spodobać ;) Zresztą "Folwark zwierzęcy" w podobnej tematyce.
    Bardzo dziękuję za miły komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A dziękuje,Ty również :) no i masz fajne włosy,ale to Ci chyba każdy mówi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobra, napiszę o tym kiedyś, w 'plebsowym' słownictwie.

    Twoja oferta chyba mi się zapodziała, bo nie ma jej na tej stronie o blogu. Le fu. Daj mejla, to cię dołączę i będziesz mógł bazgrolić dla plebsu, z ukrytym znaczeniem dla szlachty.

    OdpowiedzUsuń
  6. A i jeszcze mi się przypomniało. Jak Ci się masywni podobają to polecam : Archive,Portishead,UNKLE i Lamb :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oczywiście, że rozumiem, jestem wszechwiedząca przecież. ;3 Zaproszenie do bloga wysłałam.

    Jej, tyle tu moich komentarzy, a nawet nie przeczytałam uważnie posta. Wstyd. Drugi cytat jest cholernie dobry. Muszę bliżej zapoznać się z dziełami pana Nietzsche, bo planuję to już od dłuższego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  8. ja chyba też muszę się zabrac za Nietzsche, bo czytałam dużo dobrych jego cytatów.
    zdanie wyżej złożone jest tak, jakby wypowiadał je Yoda, ale jakoś inne ułożenie wyrazów mi nie pasuje zbytnio ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie na temat, odnośnie wspólnego bloga - chcesz dostawać na mejla powiadomienia o nowych komentarzach (będą się wysyłać wszystkie, nie tylko o komentarzach do twoich postów)?

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiało mi wykładem z pozytywizmu... ;) a jeśli chodzi o pana N. to przeczytałam tylko jego Tako rzecze Zaratustra i świetnie się przy tym ubawiłam ;)

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. kurde, fajny ten blog :)
    wpadnij do mnie, jeśli masz ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. nigdy nie przeczytałam niczego Nietzschego, ale po cytatach mam prawdziwą ochotę sięgnąć po cokolwiek z jego książek
    świetny blog

    OdpowiedzUsuń
  13. też zaczynałam do Świata Zofii ;) mam nadzieję, że filozofia Cię wciągnie, a jak już wciągnie to wszystko ogarniesz... mogę Ci to zagwarantować ;)

    ps Nie jesteś gówniarzem ;) Jesteś na to zbyt inteligentny... :) Będę zaglądała do Ciebie częściej ;)

    OdpowiedzUsuń